今天是一個朋友四年一度的生日,貨真價實!
KK,祝你生日快樂~ ^^

* * *
在台北市區裡慢慢搭著公車,突然發現公車路線改變,
幸好對於我的行程沒有影響,並且在下車時能與短暫同座的紫襪短裙小妞同站下車,
前門下車的她與後門下車的我,在短暫的錯身裡,我看了她,她看了我,
背影很快消失在人行道的另一邊。

* * *
來到熟悉的金黃色M字連鎖店,挑了個靠窗的座位,
拿出帶來的書。
一陣靈感上來,取出行事曆,先把自己想到的記下來吧。

* * *
why narratvie? by telling stories of interviewee, i see the parallel process of living & writing. as the writing goes on, the life goes on, and everything is opened, the thesis, the life itself. it is the owner of the story that gives the meaning to his/her story. so as the writer. the approach i use in the thesis enbodies the essence of life: telling, retelling, acting, reacting. before the day we cease to talk or live, the story or life continues.

* * *
在這個二月裡,論文無時無刻存在我的生活中:
出去東晃西晃,在大賣場裡遊盪,每天坐在電腦前,在篇與篇之間的網誌…
存在的不只是那些看得到的文字、痕跡,
更是那些串起這些文字、動作、行為、影像、發呆、晃盪…等諸多作為背後的歷程。

* * *
narrative is not about the methodology, but the attitude toward life. and life itself.
arrow
arrow
    全站熱搜

    benwolf 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()